Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Rotet

Go down 
+5
Eva
liluth
Hege
Zanja
Lysira
9 posters
AvInnlegg
Lysira
Aktiv
Aktiv
Lysira


Antall Innlegg : 62
Age : 66
Location : Vestlandet
Registration date : 15.12.2007

Rotet Empty
PosteTema: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 2:58 pm

Hm... sitter med en kopp kaffe og har fri og skal endelig få god tid til å kose meg med å titte rundt i forummet og lese hva som er nytt siden sist jeg var her.. geek Men..jeg synest dette forumet begynner å bli en smule rotet! cyclops

Titter på forskjellige emner og tråder, men det utarter seg til rene skravle tråder omtrent på alle emner..?Hverdags tråden,kosetråden og skravletråden og mat tråden, skulle ikke det være nok..? rabbit

Hm..er det det som er meningen med et forum, å ha samtaler..? Rolling Eyes Da kan man jo velge chatte sider,eller skrive e mail til hverandre..?

Det er mulig noen blir fornærmet nå, men jeg følte trang til å lufte hva jeg mener/føler når jeg er her inne.Er nemlig noen av oss som slett ikke BOR her,men som besøker stedet for inspirasjon og veiledning, og ønsker å lære mer om det alternativet, dele og lære av hva andre har erfart..Hm...mulig jeg er forvirret...? geek
Til Toppen Go down
Zanja
Superaktiv
Superaktiv
Zanja


Antall Innlegg : 118
Age : 49
Registration date : 10.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:03 pm

Jeg er enig med deg Lysira.
Så nå får vi oppfordre moddene til å rydde trådene og holde oss i øra heretter.
Til Toppen Go down
http://www.jegerjenter.net
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:12 pm

Jeg skjønner hva dere mener. Dette er en av moderatorenes oppgave å gripe fatt i, men først må vi få litt tid til å sette dagsorden. Moderatorene er nye, ordingen med moderatorer her på Amrita er ny. Vi trenger litt tid sammen på "bakrommet" før vi setter i gang for alvor. Men det kommer. Very Happy

Takk for innspill!
Til Toppen Go down
Zanja
Superaktiv
Superaktiv
Zanja


Antall Innlegg : 118
Age : 49
Registration date : 10.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:14 pm

Flott at du tar det seriøst med engang, Hege! happy
Til Toppen Go down
http://www.jegerjenter.net
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:23 pm

Jeg er enig med dere, vi trenger noen som kan holde oss i ørene . Jeg er vel en av de som kan spore av tråden av og til, men jeg tror også det kommer av at vi er så få her inne ennå. Skal skjerpe meg. lol!
Til Toppen Go down
Zanja
Superaktiv
Superaktiv
Zanja


Antall Innlegg : 118
Age : 49
Registration date : 10.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 6:29 pm

Vi er nok like gode alle sammen ja lol!
Til Toppen Go down
http://www.jegerjenter.net
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 7:04 pm

En må jo være den første til å si i fra Lysira, og jeg er så helt enig. Vi har sporet av og jeg tror vi alle bør ta å skjerpe oss Very Happy
Det skal ryddes opp i rotet, og man skal holde seg til tema/saken det gjelder happy Skal man sludre eller fjolle er det bedre å ta det i kosetråden, og kun der.. lol!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 7:13 pm

Er helt enig med dere!
Vi skal se på det!

Må nok innrømme at jeg nok er medvirkende til det selv, det er ikke bare når man blir ivrig!
Skal ta meg selv i nakken!
Og som Liluth sier, så skjer det mange gange fordi vi er litt få ennå!
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 7:33 pm

Vi er få her enda, og vi har ikke hatt fungerende moderatorer. Vi har heller ikke hatt klare regler å forholde oss til. Det har vi nå. Derfor foreslår jeg at tråder som har sporet av fram til nå får ligge som de er, mens tråder som spores av fra nå av vil bli "ryddet". Det vil si at innlegg som sporer klart av fra det opprinnelige temaet blir fjernet i henhold til dette punktet i reglene våre:
Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert. Administrator/moderator kan i slike tilfeller gå inn og forsøke å få tråden på rett spor, eller dele diskusjonen.

Der det er naturlig å dele opp tråden og legge "avsporingen" til en ny tråd vil vi forsøke å gjøre dette. Ellers vil vi altså slette innleggene av hensyn til det opprinnelige temaet.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 7:36 pm

happy
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 8:29 pm

happy
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 8:35 pm

happy Ja vi skal bli veldig flinke nå. Bra at det er noen som sier i fra når vi i ren iver roter oss vekk. cool
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 8:38 pm

liluth skrev:
happy Ja vi skal bli veldig flinke nå. Bra at det er noen som sier i fra når vi i ren iver roter oss vekk. cool
Er helt enig!
Problemet er jo netopp at man/jeg ikke selv ser det før noen påpeker det! Embarassed
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeLør Feb 16, 2008 9:09 pm

Påminnelser er godt å få, og vi alle skal skjerpe oss! happy
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 3:47 am

Sitat :
Problemet er jo netopp at man/jeg ikke selv ser det før noen påpeker det!
Jepp! Det er en av grunnene til at det er så viktig med tilbakemelding fra brukerne. Vi som styrer forumet er helt avhenigige av saklige tilbakemeldinger fra dem som faktisk bruker forumet. Det er slik vi kan få til et forum der alle kan trives. Selv om admin og moderatorer styrer "butikken" må vi ikke glemme å høre på "kundene". Det er vel ikke til å unngå at vi av og til er nødt til å si nei til ønsker, men vi kjører etter regelen "vi sier JA dersom vi ikke finner gode grunner til å si nei". Wink

..eller noe sånt..
Til Toppen Go down
Lysira
Aktiv
Aktiv
Lysira


Antall Innlegg : 62
Age : 66
Location : Vestlandet
Registration date : 15.12.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 2:04 pm

Rotet Vrouwcomputer

Flott! At vi alle sammen skal prøve å skjerpe oss litt. Smile
Til Toppen Go down
Elin
Superaktiv
Superaktiv
Elin


Antall Innlegg : 917
Age : 57
Location : Tromsø
Registration date : 21.11.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeSøn Feb 17, 2008 8:56 pm

Jeg er med på skjerpings! lol!
(etter å ha avspora min andel......)
Til Toppen Go down
http://www.elinbang.com
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeTor Feb 21, 2008 3:54 am

Er helt med på at det er emnet i tråden som skal stå sentralt, samtidig, må det ikke bli gitt så strenge signaler, at deltagere blir redd for å skrive, av frykt for å spore av. Har full tiltro til at våre nye moderatorer vil si ifra om det skulle skli ut. Det må også være plass til den litt muntre og fine tonen som de aktive har oppnådd her inne nå. Så lenge en har i bakhodet hvilken tråd man skriver i.

Må si at Amrita virkelig har tatt seg opp den siste tiden og det må vi ikke miste igjen. Smile
Til Toppen Go down
Heidi
Superaktiv
Superaktiv
Heidi


Antall Innlegg : 107
Age : 55
Registration date : 18.12.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeTor Feb 21, 2008 11:37 am

Gimli skrev:
Er helt med på at det er emnet i tråden som skal stå sentralt, samtidig, må det ikke bli gitt så strenge signaler, at deltagere blir redd for å skrive, av frykt for å spore av. Har full tiltro til at våre nye moderatorer vil si ifra om det skulle skli ut. Det må også være plass til den litt muntre og fine tonen som de aktive har oppnådd her inne nå. Så lenge en har i bakhodet hvilken tråd man skriver i.

Må si at Amrita virkelig har tatt seg opp den siste tiden og det må vi ikke miste igjen. Smile

Som vanlig da min, venn... Så er jeg enig med deg IGJEN... lol! Jeg har ikke lyst til at det skal bli sånn at man er redd for å skrive, av frykt for ikke å holde seg til tema... Det er sånnt restriksjoner kan føre til, er jeg redd...
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitimeTor Feb 21, 2008 11:59 am

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Ingen skal måtte være redd for å skrive! Det er lov å komme med små "sidesprang" i en debatt, akkurat som i en vanlig samtale. Det er lov med humor! Poenget er bare at selve hovedtemaet ikke må snakkes helt bort, for å si det slik. I mine andre forum pleier jeg å komme med et lite *kremt* om jeg ser at en tråd er i ferd med å spore helt av, slik at alle får en mulighet til å ta seg inn igjen uten at noe blir slettet. Selvsagt avheningig av hvorfor en tråd sporer av. Er det på grunn av hets og personangrep kommer det en mer kontant reaksjon. Så, vi ser an hvert tilfelle.

Kos dere, og fortsett å gi tilbakemeldinger. Både positive og negative. Begge er nyttige for at forumet skal fungere så bra som mulig. Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rotet Empty
PosteTema: Re: Rotet   Rotet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rotet
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Velkommen :: Spørsmål og svar-
Gå Til: