Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 ADVARSETL VIRUS

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 6:42 pm

Hei! Jeg vet at jeg ikke er Admin. men denne er så viktig at jeg velger å legge den her! Håper at det er greit?

Så denne på et annet forum! Hermed er den sendt videre!

Exclamation ADVARSEL! - Nytt datavirus i omløp
Fikk igår en mail med ADVARSEL OM ET NYTT DATAVIRUS.
Her teksten som min sjef sendte til alle:

Om dere får en mail fra Powerpoint presentation "Welcome to the matrix" pps- må dere SÅ ABSOLUT IKKE ÅPNE DEN.
Det vises et bilde i ca 10 sekunder og siden kommer det en tekst "your hard drive is over" og så er alt for sent. Adresser og alt dere har spart ellers makuleres borte.....
Det er et helt nytt datavirus som er programmert av en fransk pirat som kaller seg Nwin2.

Kopier dette her til deres kontakter, deres venner.
DET ER ENORMT VIKTIG

vi har fått det fra kommuneledelse, som har det fra telekonsulenter iNorddialog
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 6:50 pm

Takk, for viktig beskjed.. cyclops
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:01 pm

Takk for at du sier fra.
Til Toppen Go down
Mar
Aktiv
Aktiv
Mar


Antall Innlegg : 20
Age : 37
Location : Finnmark
Registration date : 06.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:16 pm

Priser meg lykkelig for at jeg har mac og ikke er plaget med virus Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.mardream.blogspot.com
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:23 pm

Jeg tok et google-søk på mailen Ma Donna siterer. Det viser seg at mailen er ondsinnet i seg selv og må IKKE sendes videre, men slettes:


Sitat :

Discovered: July 31, 2003
Updated: February 13, 2007 12:04:30 PM
Type: Hoax

This hoax has been circulating by email. The text is in German or Swedish. A French version has been reported and English versions are possible.

The text of the hoax message is as follows (German):


VIRUSWARNUNG !!!

Besondere Vorsicht ist bei Internet-Anschlüssen wie MSN, Yahoo, Wanadoo, AOL, Infonie bzw kostenlose Anschlüsse geboten. - Diese Information kommt von Microsoft, Norton.


BITTE diese INFORMATION an ALLE IHRE KONTAKTE WEITERLEITEN!

Wenn Sie ein nicht wirklich auffälliges Mail mit einer Power Point Präsentation, die sich "Welcome to the matrix.pps" (Willkommen in der Matrix) nennt, AUF KEINEN FALL ÖFFNEN und SOFORT VERNICHTEN!

Beim Öffnen sieht man ca. 10 Sekunden ein Bild, dann folgt die Nachricht "You're hard drive is over" (Ihre Festplatte ist hinüber), und damit ist alles zu spät - Sie verlieren alle auf Ihrem PC gespeicherten Daten und Ihre Adressdatei wird an den Absender des Virus weitergeleitet.

Das ist ein neuer Virus der erst seit kurzem zirkuliert. Es muss alles Mögliche unternommen werden um diesen Virus zu stoppen. Auch Microsoft hat bereits seine Aggressivität bestätigt und bisher ist kein Antivirusprogramm fähig ihn zu zerstören. Der Virus ist von einem französischen Piraten, der sich "Nwin27" nennt, programmiert worden.


Bitte, diese Information kopieren und an alle ihre Kontakte weiterleiten!
Danke für Ihre Mithilfe.

Mr Gill Lacroix - Service Sécurité Anti-Virus de Microsoft

(Übersetzung ins Deutsche: I.Frühling)

or (Swedish):


=========================================
VIKTIGT!
KOPIERA DETTA SÅ ALLA FÅR VETA!
Om du får ett mail från Powerpoint presentation "Welcome to the matrix Pps." så ska du ABSOLUT INTE öppna det! Det visas en bild I ca 10 sek och sen kommer en text "You´re hard Drive is over" och sen är allt för sent!
Alla adresser,allt sparat har Suddats ut. Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat, som kallar sig Nwin2. Sänd detta till ALLA dina kontakter =========================================
Please ignore any messages regarding this hoax and do not pass on messages. Passing on messages about the hoax only serves to further propagate it.
Writeup By: George Koris

http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2003-080107-4555-99&tabid=2
Til Toppen Go down
Halkatla
Superaktiv
Superaktiv
Halkatla


Antall Innlegg : 250
Age : 54
Location : Rogaland
Registration date : 05.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:29 pm

Takk for advarselen!
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:42 pm

Jeg forstår ikke så mye av det der engelske! Kan du forklare det litt kort for meg, Hege?
Har jeg dummet meg ved å sende advarslen videre?
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeFre Okt 26, 2007 7:47 pm

Mailen oppfordrer mottakeren til å sende mailen videre til alle mottakerens kontakter. Gjør man det sendes viuret videre til alle kontaktene. Som igjen kanskje sender den videre til SINE kontakter. Slik kan et virus spres. Mailen er fra 2003, men kan fortsatt være aktivt. Den advarselen du siterer er en virusmail i seg selv..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeLør Okt 27, 2007 12:00 am

Takker.. Jeg fikk en advarsel mail i dag, men jeg slettet den.. Sender ikke noe videre..Scared
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeLør Okt 27, 2007 12:02 am

Bra! Få det ut! Very Happy
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeLør Okt 27, 2007 1:23 am

Jeg har prøvd å advare mange om ikke sende denne mailen videre ,men til ingen nytte. Kjedebrev blir aldri sendt videre uansett hva det gjelder..
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitimeLør Okt 27, 2007 12:35 pm

Jeg har heldigvis ikke selv fått denne mail, så jeg har ikke sendt videre heller!
Jeg kopierte den fra et annet forum!

Men jeg har fått slike "send videre"-mail og de sletter jeg altid! Syns sånt er tull!
Til Toppen Go down
Sponsored content





ADVARSETL VIRUS Empty
PosteTema: Re: ADVARSETL VIRUS   ADVARSETL VIRUS Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
ADVARSETL VIRUS
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Valentine-VIRUS!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Hverdagslige ting :: Åpen Linje-
Gå Til: