Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Viljeserk stikker innom for å presentere seg

Go down 
+4
Eva
Ma Donna
Hege
Viljesterk
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 10:21 pm

Dette ser da ut som et spennende forum, gleder meg til å bli bedre kjent med dere. Hva kan man så si om Viljesterk? Vel, får forsøke. Jeg er kvinnekjønn, går om noen dager inn i mitt 33 år. Interessert i det alternative generelt og sjamanisme spesielt. Bosatt på nordvestlandet, og skal snart i gang med å holde kurs innenfor temaet selvutvikling.

Bor i naturskjønne omgivelser på et sted som nærmest ber om å bli brukt til tromming og diverse. Av interesser må jeg nevne turer i naturen med og uten tromme, matlaging, strikking, diktskriving... osv osv osv Men i det siste har det alternative tatt mer og mer av min tid.

Ja ja, det var litt om meg, hvis det er noe dere lurer på, så er det bare å spørre Smile
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 10:24 pm

Velkommen, velkommen! Very Happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 10:35 pm

Velkommen!
Herligt med presentasjon!

Der erflere her som driver med sjamanisme!

Håper at du vil kose deg sammen med oss! lol!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 10:53 pm

Ser fram til noen interessante diskusjoner etter hvert da happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeSøn Mar 16, 2008 11:04 pm

Vi har mange emner, så en diskusjon kan det nok bli til! Hi-hi! lol!
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 12:48 am

Hei Viljesterk og velkommen hit til forumet. Håper du vil trives her, og det er rom for å kunne diskutere i forskjellige emner, og sjamanisme har jeg lest litt om. Trommer litt sånn for husbruk.. Very Happy
Til Toppen Go down
Lysira
Aktiv
Aktiv
Lysira


Antall Innlegg : 62
Age : 66
Location : Vestlandet
Registration date : 15.12.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 1:07 am

Heisann,viljesterk! Very Happy

Velkommen hit! flower
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 2:58 am

Tusen takk for varm velkomst Very Happy Til nå har jeg rukket å kikke innom matforumet, men det er bare ett problem... Man blir så inni hampen sulten. Måtte finne meg noe mat Shocked Har ikke fått oversikt over forumet ennå, men det kommer vel. I alle fall, koselig så langt Very Happy
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 3:08 am

Eva skrev:
Hei Viljesterk og velkommen hit til forumet. Håper du vil trives her, og det er rom for å kunne diskutere i forskjellige emner, og sjamanisme har jeg lest litt om. Trommer litt sånn for husbruk.. Very Happy
Sjamanisme er en av hovedinteressene mine, men har ikke snust på emnet så veldig lenge. Hørte begrepet første gang i september 2006, men siden den tid har jeg jo lært en del da. Ikke minst om meg selv. Uansett, da jeg begynte å lese så følte jeg meg mer og mer "hjemme". Leser en del, tar til meg det som føles rett, forkaster resten. En del av det å finne sin vei. Har begynt å bruke tromma til litt mer enn husbruk, med gode resultater så langt. Men ingenting hadde vært mulig uten god hjelp og veiledning. Skriver nok mer etter hvert...
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 10:47 am

Viljesterk skrev:
Eva skrev:
Hei Viljesterk og velkommen hit til forumet. Håper du vil trives her, og det er rom for å kunne diskutere i forskjellige emner, og sjamanisme har jeg lest litt om. Trommer litt sånn for husbruk.. Very Happy
Sjamanisme er en av hovedinteressene mine, men har ikke snust på emnet så veldig lenge. Hørte begrepet første gang i september 2006, men siden den tid har jeg jo lært en del da. Ikke minst om meg selv. Uansett, da jeg begynte å lese så følte jeg meg mer og mer "hjemme". Leser en del, tar til meg det som føles rett, forkaster resten. En del av det å finne sin vei. Har begynt å bruke tromma til litt mer enn husbruk, med gode resultater så langt. Men ingenting hadde vært mulig uten god hjelp og veiledning. Skriver nok mer etter hvert...

Har også lest, og som deg noe tar man til seg og forkaster resten. Det handler jo om å finne den veien som er rett for seg. Vi er tre stykker som møtes av og til for tromming og ikke minst ta en trommereise.. Det er mange år siden jeg hørte om sjamanisme, tror det starta i 2003.. Flott at du bruker tromma til noe mer enn bare husbruk. Min tromme reagerer på temperaturen ute. Da blir lyden noe merkelig ja! scratch
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 2:11 pm

Gleder meg til å høre mere om sjamanisme! lol!
Det er et veldig spennende emne! lol!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 8:22 pm

Merkelig nok reagerer ikke min tromme på temperatur og fukt, det er som den bestemmer, og den vil trommes på. Har aldri hørt om noe liknende, for den er i aller høyeste grad laget av ekte skinn. Har forøvrig laget den selv. Det eneste jeg ikke har prøvd i så måte er å tromme i regnværet eller når det snør. Men har prøvd, for å prøve, å sprøyte litt vann på den. Det bare preller av... Må legge til at skinnet ikke er pusset eller innsatt med noe. Jeg tok en reise og spurte tromma om skinnet skulle behandles, og den sa så avgjort nei...

Selv om jeg ikke har holdt på så lenge, så har nok evner og diverse ligget der hele livet. Kan huske at jeg hadde en dame på soverommet som jeg lekte med som barn. Men da jeg ble såpass gammel at jeg forsto at ikke andre opplevde dette, så stengte jeg igjen.

Hjelperne har nok vært litt utålmodig i alle de årene jeg har stengt igjen og nektet å tro, for nå har utviklingen skjedd i ekspressfart. Mine hjelpere har (i alle fall noen av de) humor, jeg fikk en dag høre at det var kjekt at jeg endelig hadde sluttet å være så tjukk i huet at jeg ikke hører... Vet en god del om hvor jeg ender, hva som er meningen, det er veien fram til målet som er ukjent, det vil si den åpenbarer seg etter hvert.

Heldig er du Eva som har flere å tromme sammen med, kan tenke meg at det er en temmelig spesiell opplevelse. Min vei må jeg gå alene, men det er ingenting i veien for at en venn kan gå sammen med meg Smile

Ja ja, skravleri skravlera... Har en tendens til å ta litt av når jeg skriver. I alle fall gjelder det steder hvor jeg føler meg trygg:)
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 8:51 pm

Det er lett å ta av med skrivingen det er sikkert. Det er oksehud som er benyttet på min tromme.
Ekte skinn må være noe langt annet. Eneste jeg ikke har gjort selv er selve treramma som brukes i tromma, og skinnet ordnet vi selv med litt rettledning.

Vi er to som møtes, men det er ikke ofte. Er jo heldig slik sett at vil jeg tromme i skogen kan jeg gjøre det, men best liker jeg meg i fjæra. Utsikt til hav og fjell, og skog. Bor på landet og har alt det naturen kan by på.

Eneste ulempe er mannen i huset liker ikke lyden av tromma. sukk.. emotion
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 9:19 pm

Oksehud er også ekte skinn, det jeg mener er ekte kontra syntetisk. Min også laget av oksehud, råhud.
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 9:26 pm

Men en ting jeg lurer på, hvor poster en innlegg om alternative saker og ting her inne? Ikke så lett å finne fram når man er helt ny Cool
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 10:00 pm

Viljesterk!
Skjønner at du lurer litt!

Se denne tråden:
https://amrita.norwegianforum.net/info-fra-administrator-f17/viktig-informasjon-t151.htm

Så altså så er det bare å skrive i vei i de temaer du har tilgang til nå!
Vi er flere her som nok skal hjelpe deg med å svare! lol!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 10:53 pm

Ja, men da så... Får lete litt rundt omkring så finner jeg nok noe av interesse Laughing
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 10:56 pm

Stå på vennen!
Så kommer du inn i en fin og koselig verden! lol!
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeMan Mar 17, 2008 11:13 pm

Hei og velkommen til et flott forum. sunny
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 1:21 am

Vi skal hjelpe deg slik at du får tilgang til den andre verden Viljesterk! Du kan jo starte noen tråder, og få i gang en livlig diskusjon.. cheers

Rå skinn er det på min, men jeg skal jammen meg prøve den igjen når jeg er ute.. Har en link til en amerikansk side hvor de selger tromme som tåler alt slags vær. Det fine er med den er den lyden. Jeg forelska meg i naboens tromme, han betalte over 700 kr.. Teller på knappene om jeg skal bestille meg en.. scratch

Link til Sjamanisme

Scroll deg litt ned så ser du tromma.. sunny
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 9:09 pm

Fine trommer det der, men kunne nok ikke hatt en slik en selv. Må være naturmaterialer... Sånn jeg ser det, så er det tromma selv som bestemmer om den vil trommes på eller ikke. Og min tromme vil trommes på. Uansett værforhold. Har aldri til dags dato vært borti at jeg har måttet verken varme eller fukte skinnet. Den lyder fantastisk uansett. Er klar over at det visstnok er uvanlig. Jeg konstaterer i alle fall at jeg har en tromme i okseskinn som oppfører seg som en syntetisk. Det vil si, den virker uansett vær.

Kan tenke meg at det kan bli en heftig opplevelse å gå ut og tromme når det er skikkelig ruskevær. Fra før henter jeg jo kraft fra vinden, har alltid gjort det. Da det var orkan på nordvestlandet for noen år siden, så måtte de dra meg inn sånn at jeg ikke skulle bli skadet. For jeg sto midt på en åpen plass og tok til meg kraft fra vinden. Uten å reflektere over hvorfor.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 9:17 pm

Oj! Så interessant! cheers
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 9:54 pm

http://viljesterk.piczo.com/mypics?cr=2&linkvar=000044

Link til hjemmesida mi, ligger bilde av tromma der også Smile
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 9:58 pm

Sorry, øverste linken gikk direkte til bildegalleriet, denne går til hovedsida Wink Roter litt av og til..

http://piczo.com/viljesterk?cr=2
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitimeTir Mar 18, 2008 10:00 pm

En flott side du har!
OG mange flotte bilder! cheers
Til Toppen Go down
Sponsored content





Viljeserk stikker innom for å presentere seg Empty
PosteTema: Re: Viljeserk stikker innom for å presentere seg   Viljeserk stikker innom for å presentere seg Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Viljeserk stikker innom for å presentere seg
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» La meg presentere meg selv...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Velkommen :: Presentasjon-
Gå Til: