Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Being stupid, feeling GREAT

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 11:40 am

Being stupid, feeling great
ord som dukker opp i mitt hode
being stupid? jeg?
i andres øyne kanskje
Hvem har rett til å definere
hva som er meg

Jeg sier JA til livet
JA til kraften
JA til meg selv

Løft meg opp på frihetens vinger
la meg kjenne vindens kjærtegn
la solens stråler danse i mitt hjerte
La kraften fylle meg opp
Being stupid
feeling GREAT
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 11:42 am

Du har så rett!

Danser med deg! cool
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 11:50 am

Takker så mye Ma Donna Smile Og nå har jeg lov til å fortelle hva jeg har gjort på i det siste, for prosessen kan ikke lenger forstyrres, jeg har bygget ny tromme. Helt fra grunnen av, det vil si at jeg har også laget rammen til denne selv. Men kjøpte skinnet hos granberg garveri. Så i går så en nydelig, oval tromme dagens lys. Skinnet er reinkalv, og tegningene i det er bare helt vidunderlige. Den har ikke tørket nok til å bli innviet ennå, men allerede begynner det å bli lyd i den. Straks den har tørket nok skal jeg ha en skikkelig bålseremoni og innvie den på behørig vis Smile Kan nesten ikke vente Smile Så feeling GREAT, i aller høyeste grad cheers
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 11:53 am

Wow!
Så moro at du har laget din egen tromme!
GRATULRER!

Det har sikkert vært litt av en jobb! sunny
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 12:13 pm

Ja, det har vært litt av en jobb. Ikke bare den rent fysiske jobben, men også alt som dukker opp når en jobber sånn. Det har vært veldig sterk motstand, masse krefter har villet stoppe meg fra å bygge den trommen. Har vært utsatt for en del mørke krefter den siste tiden, men har hele tiden greid å få det unna, tilintetgjøre og sende videre. I tillegg så er det alt grumset som ligger i en selv og forgifter sinnet... Når alt kommer opp på en gang så kan det resultere i noen tøffe tak ja. Så man kan trygt si at å bygge en tromme er selvutvikling på høyt plan. Det kom opp nå fordi det skulle bort.

Innvielsesritualet får jeg ta når den har tørket nok, har fått mine instrukser fra den andre siden. Et eldgammelt rituale som blant annet innebærer påkalling av forfedrene og å be om å få navn på trommen. For man finner ikke på navn til den selv, den forteller hva den heter. Det er også mye mer, men det har jeg ikke lov til å skrive på nettet.

I alle fall, er glad nå, og ikke så rent lite lettet. I går var det 14 dager siden jeg begynte å lage rammen til den, så det har tatt sin tid. Resultatet er over all forventning Smile

Er det rart at man er glad Very Happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 7:05 pm

Høres ut som en spennede jobb, samtidig med at du har utviklet deg! Laughing

Kanskje du får til å vise oss et bilde av den!
Er veldig nysgjerrig, jeg, vet du! lol!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeSøn Mai 11, 2008 11:10 pm

Tromma skulle innvies i dag den, fikk beskjed når det skulle gjøres. Årsaken til at det måtte gjøres i dag, var at i kveld fikk jeg ikke barnefri. Jentungen hadde sagt fra til faren at hun ikke ville bli med ham hjem etter konfirmasjonen, så han måtte bare kjøre henne til meg. Innvielsen gikk greit, men det var en heftig opplevelse må jeg si. Kraften i tromma bygger seg opp for hver gang jeg tar i den, den viser meg stadig nye sider. Og ennå er den ikke ferdig tørket, så det skal bli spennende å høre hvilken lyd det blir i den etter hvert. Sånn det er nå så er klangen dyp, og den synger noe helt utrolig Smile

Dessverre kan jeg ikke legge ut bilder av denne, har fått beskjed om å la det være. I alle fall foreløpig. Så den må jeg bare bøye meg i støvet for. I alle fall, innvielsen gikk greit, men det var like mye en innvielse av meg som av trommen. Kjenner ettervirkningene ennå, 7 timer etter Smile En tromme er født, et liv er skapt Smile
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeMan Mai 12, 2008 12:38 am

Gratulerer med ny tromme, det ante meg ja.. Trommen skal ikke taes bilde av for å spres på nettet..
Men kan tenke meg at det var nydelig lyd..

Fikk se en tromme i dag som var laget av en samisk sjaman i Kiruna, den var lett og for en lyd.. Han tar ca 2000 kr og en annen vet jeg som var helt spesiell gikk til USA for nette sum av kr 30 000

Navnet kommer nok.. Very Happy
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeMan Mai 12, 2008 1:06 am

Navnet på tromma fikk jeg da jeg innviet den, det er en del av innvielses-seremonien. Merker meg at jeg har samme "nybegynner-problemer" med denne som med den gamle, trommestikka glir ut av hendene når jeg trommer, sånn at jeg må begynne på nytt. Men det som må til da er å være streng, si fra at jeg uansett motstand kommer til å tromme, det nytter ikke forsøke seg sånn. Og så er det de tankene da, tvilen som kommer om jeg har klart å innvie den riktig. VET at det er bare tull, for jeg fikk klare tilbakemeldinger på at den var innviet riktig. Men likevel... noe(n) vil ikke at jeg skal tromme Crying or Very sad Men den gang ei. Denne tromma har jeg bygget for å bruke, ikke for at den skal være til pynt.

En ny tromme er som et barn, den må stelles og dulles med den første tiden. Og vi må lære hverandre å kjenne.

Eva, det ante deg at jeg holdt på å bygge tromme ja.. Jo da, jeg begynte på den dagen etter at den gamle var brent. For jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne lage en ny før den gamle var borte. Kan jo skjønne at jeg ikke kan være så lenge uten Very Happy Lyden, vel, den er spesiell, på grunn av formen på tromma og størrelsen. Masse overtoner, helt annerledes enn noen annen tromme jeg har hørt. Men de jeg har hørt har vært runde og rundt 45 cm i diameter, denne er oval og en god del større. Da blir skinnet spent på en annen måte, noe som gir annerledes lyd. Rundt 2000 er vel det jeg selv kunne tenkt meg å ta for en tromme, for det er masse jobb med de. Spesielt når man, som meg, ikke har mulighet til å koke treet i varmt vann. Blir mye mer jobb... Den som gikk til USA var vel en runebomme det da? Skåltromme? Regner igrunnen med det, på grunn av prisen. En skåltromme laget på tradisjonelt vis hules ut av tre, en enorm jobb. Men de er nydelig da.Skulle bare ønske jeg fikk anledning til å se en sånn tromme i virkeligheten engang.
Til Toppen Go down
Eva
Superaktiv
Superaktiv
Eva


Antall Innlegg : 990
Location : Tromsø
Registration date : 25.01.2008

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeMan Mai 12, 2008 11:49 am

Vet du klarer å stå i mot de kreftene som ikke vil at du skal tromme. Det var en runebomme ja som tok lang tid å lage i følge naboen.. Nå fikk jeg se bare på bildet av den, og mye vakker håndtverk var det.

Vi får håpe at vi får se en slik tromme en gang, men 30 000 har ikke jeg villet brukt på den..

2000 er en ok pris, og ja det er mye jobb.. Har jo den som jeg laget på kurs, og det var kun ramma som var ferdig. Men du verden for en sermoni, og vi var så heldige med været den gangen for 3 år siden..
Betalte 2500 for tromma og selve kurset.. Ulf Dorman var vår kursleder den gangen..

Flott at du har fått navnet og nå er den vel snart klar for full bruk.. happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitimeMan Mai 12, 2008 12:27 pm

Kjempespennende å følge deg, Viljesterk!

Håper at du får mye glede av din nye tromme! sunny
Til Toppen Go down
Sponsored content





Being stupid, feeling GREAT Empty
PosteTema: Re: Being stupid, feeling GREAT   Being stupid, feeling GREAT Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Being stupid, feeling GREAT
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Annet :: Dikt og Sitater-
Gå Til: