Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Aktivitet og forumvekst

Go down 
+2
fiona
liluth
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:27 am

De første dagene tenkte jeg at dette forumet kan bli bra.
Men nå er jeg litt mer usikker.
Det er null aktivitet, og admin er nesten aldri tilstede.
Jeg tror det er veldig viktig ( spesielt i startfasen ) at admin er aktivt deltagende.

Jeg skal gi forumet et par dager til, og håper å se mere til både admin og andre medlemmer.
Men er det fortsatt like dødt, så frykter jeg at hele forumet sklir ut i sanden.
Desverre. For det hadde potensiale, helt klart.
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 1:31 pm

Det vil jo ta en stund før forumet fungerer som det skal, det er jo helt i startfasen. Jeg gir ikke opp så lett.. Smile
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 5:44 pm

Jeg liker designet og siden, og håper det fortsatt vil være aktivitet her.
Syns også det er fint at det ikke blir for stort, da blir det litt mer intimt
og koselig. Men mer aktivitet må vi ha, og det er det bare vi brukere som
kan få til. Smile
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 6:07 pm

Det er alt for tidlig å gi opp enda! Jegerjenter ble startet i januar i år, og vi regner oss fortsatt i startfasen. Det vi gjør for å profilere oss er slike ting som jeg siterer her:

Hege skrev:
Bra at dere ikke ga opp! Etter det jeg ser ble forumet startet i august i år, og det tar lang tid å oppbarbeide seg en stor brukermasse. Mitt tips er at dere profilerer dere ved å legge inn link på steder som ABC Startsiden under diskusjonsforum. Kanskje på store steder som Kvinneguiden.no, der de har egen funksjon for å foreslå linker. Registrer dere også i så mange søkemotorer som mulig. Det er for eksempel gratis å registrere seg hos Google og Yahoo. Senere vil søkemotorer fra disse scanne forumet regelmessig, og legge spor etter seg på nettet i form av søketreff. Når noen da bruker søkemotorer til å finne tema som stemmer med innholdet her, vil forumet dukke opp som et av søketreffene. Lykke til! Smile

Nå har vi daglige besøk fra søkemotorer som legger linker til oss til alle treffene når de scanner tråder og innlegg i forumet. Vi har ogsså kontaktet en god del andre sider og foreslått link. I dag ser vi økende besøk og visninger. Samtidig er det viktig at det skjer noe nytt så ofte som mulig, slik at forumet/siden framstår som aktiv og seriøs. I forumsammenheng er det selvsagt viktig at brukere og gjester deltar aktivt. Et forum vil aldri komme opp og gå dersom alle bare sitter og venter på at noen andre skal poste innlegg de kan lese.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 6:56 pm

Du har så rett; Hege!
Alt tar tid, men jeg syns at admin. er litt fraværende herine og det er litt trist, spesielt da vi er noen som gjerne vil hjelpe med å få forummet til!
Man må jo nødt til å gjøre litt arbeide selv også, det holder ikke at det bare er vanlige medlemmer som er aktive!
Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 8:38 pm

Jeg har selvfølgelig ikke lyst å gi opp uten videre, for det er spennende å få være med å forme et forum helt fra starten av. Very Happy
Men jeg syns admin bør være mere tilstede, og vise at h*n virkelig vil satse på et forum i vekst.
Og da kreves det endel arbeid, både med deltagelse, tilstedeværelse og å sette seg inn i det tekniske slik at man som vanlig medlem kan få svar på ting man lurer på.

Håper admin ikke tar dette ille opp. Det er ikke vondt ment, og et forum vokser også på kritikk så man kan bli bedre ved å prøve og feile.
Et forum blir ikke stabilt på en to tre, det krever masse arbeid.

Litt skryt: jeg liker utseendet på forumet. Wink
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 8:42 pm

Forumet er meget bra, det, og det er veldig hyggelig å få lov til å bidra litt. Smile
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:16 pm

Et lite tips til admin: Det kan lønne seg å abonnere på alt som kommer inn i forumet av innlegg, silk at du får varsel på mail. Da kan du følge med, og kan svare der det behøves. Ganske viktig så lenge du ikke har moderatorer. Dukker det opp hets og andre utriveligheter kan du ta det ganske raskt. Smile
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:25 pm

Løsningen kan jo være å få med seg flere i administrasjonen, slik at
det fungerer bedre med raske tilbakemeldinger, osv.
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:27 pm

fiona skrev:
Løsningen kan jo være å få med seg flere i administrasjonen, slik at
det fungerer bedre med raske tilbakemeldinger, osv.

Det kan være en grei løsning.
For det kan være mye arbeid å være alene om alt. Da rekker man kanskje ikke over alt, og det ender med misfornøyde brukere.

Et godt forslag.
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:34 pm

fiona skrev:
Løsningen kan jo være å få med seg flere i administrasjonen, slik at
det fungerer bedre med raske tilbakemeldinger, osv.
Det er jo en mulighet, men jeg kan ikke anbefale å slippe andre inn i slike følsomme deler som adminområdet uten videre. Det må være noen h*n har full tillit til.


Sist endret av den Lør Okt 13, 2007 9:50 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:38 pm

Ikke bare kan det rotes veldig til, men det er jo som admin man får tilgang til brukernes personlige data, som epostadresser m.m.
Slike opplysninger må ikke komme på avveie.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 9:53 pm

Hege skrev:
fiona skrev:
Løsningen kan jo være å få med seg flere i administrasjonen, slik at
det fungerer bedre med raske tilbakemeldinger, osv.
Det er jo en mulighet, men jeg kan ikke anbefale å slippe andre inn i slike følsomme deler som adminområdet uten videre. Det må være noen h*n har full tillit til.

Ja, det bør helt klart være en man kjenner og har tillit til.
Det er et stort ansvar.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeLør Okt 13, 2007 10:28 pm

Er helt enig med dere Hege og Virgo!
Håper at Illumine ser dette og vil gå inn for å beholde forummet!
Det kan bli litt skummelt hvis der ikke er noen form for kontroll!
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 3:48 am

Mange fornuftige ord her, og jeg skal prøve å være mer aktiv her inne. Av og til blir jeg litt tiltaksløs og aner ikke hva jeg skal skrive om, men jeg skal skjerpe meg så godt jeg kan. sunny
Til Toppen Go down
Illumine
Admin
Admin
Illumine


Antall Innlegg : 55
Registration date : 14.08.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 5:47 am

mange gode råd Smile jeg trenger noen i administrasjonen, men det burde være, som hege sa, noen som jeg har full tillit til! Smile Da ville det være synn om dere bare gav med to-tre dager, for tillit bygger seg opp på tid. Takk til alle råd og all aktivitet på forumet, foressten. Smile
Til Toppen Go down
https://amrita.norwegianforum.net
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 12:16 pm

Sitat :
Det er jo en mulighet, men jeg kan ikke anbefale å slippe andre inn i slike følsomme deler som adminområdet uten videre. Det må være noen h*n har full tillit til.

Nei det må være ivaretatt, fullstendig enig med deg! Smile
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 12:17 pm

Illumine skrev:
Sitat :
mange gode råd jeg trenger noen i administrasjonen, men det burde være, som hege sa, noen som jeg har full tillit til! Da ville det være synn om dere bare gav med to-tre dager, for tillit bygger seg opp på tid. Takk til alle råd og all aktivitet på forumet, foressten.

Skal nok være her litt lenger enn det, så lenge aktiviteten holder seg oppe. Smile
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 2:41 pm

Jeg har ikke gitt opp, heller!
Er nok så sta når jeg finner noe jeg liker!
Og jeg liker Amrita, vil gjerne at dette skal bli godt! flower
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 2:59 pm

Jeg liker det jeg har sett hittil, ikke bare forumet, men brukerne.
Jeg har lyst å bli bedre kjent med dere, jenter. Wink
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 3:05 pm

Virgo skrev:
Jeg liker det jeg har sett hittil, ikke bare forumet, men brukerne.
Jeg har lyst å bli bedre kjent med dere, jenter. Wink

Jeg også!!! happy
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 6:28 pm

Sitat :
Virgo skrev:
Jeg liker det jeg har sett hittil, ikke bare forumet, men brukerne.
Jeg har lyst å bli bedre kjent med dere, jenter.


Jeg også!!!
Samme her, vi får stå på så får vi det til sammen! Party
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Gjest
Gjest




Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 6:36 pm

Nemlig. cheers
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 7:07 pm

Jeg syns i hvertfall at vi skal gi Illumine vores støtte!
Syns det er kjempetøft av en der er så ung prøver seg på noe så ansvarsfull som dette flotte forum!
Desverre kan jeg ikke mye om data, men jeg kan da være her og prøve å hjelpe med aktivitet!

Og så syns jeg at dere alle virker som kjempe-koselige mennesker, så hjelp Illumine der dere kan! happy
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitimeSøn Okt 14, 2007 9:08 pm

Sitat :
Jeg syns i hvertfall at vi skal gi Illumine vores støtte!
Syns det er kjempetøft av en der er så ung prøver seg på noe så ansvarsfull som dette flotte forum!
Desverre kan jeg ikke mye om data, men jeg kan da være her og prøve å hjelpe med aktivitet!

Og så syns jeg at dere alle virker som kjempe-koselige mennesker, så hjelp Illumine der dere kan!

Det er jeg med på, syns det er et fantastisk flott forum, så støtte skal bli
så langt det lar seg gjøre. flower
Nå har jeg nettopp hatt to veldig hyggelige damer her på en alternativ prat,
det er godt når man kan snakke fritt uten tanke på at noen skal stemple deg
som det ene eller det andre... Smile
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Sponsored content





Aktivitet og forumvekst Empty
PosteTema: Re: Aktivitet og forumvekst   Aktivitet og forumvekst Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Aktivitet og forumvekst
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Velkommen :: Spørsmål og svar-
Gå Til: