Amrita ~Alternativ Livsstil~ |
|
| Jeg er sulten.. | |
| | Av | Innlegg |
---|
Hege Admin
Antall Innlegg : 268 Registration date : 09.10.2007
| Tema: Jeg er sulten.. Ons Okt 24, 2007 10:47 pm | |
| ..hvor er oppskriftene?? Går ut fra at dere lager mat, jenter? Har dere ikke noen spennende oppskrifter å dele med oss andre? Det er enkelt nok å bla i ei kokebok, men jeg er sikker på at det finnes mange spennende egenkomponerte oppskrifter der ute! Jeg har selv en oppskrift til dere, men den spises på eget ansvar, hehe.. KJEKSEGG Man knekker et par egg i panna, helt som når du lager speilegg. Så "skal man bare" noe på PC'n mens eggene gjør seg ferdige. Eller man "skal bare" ta en telefonsamtale. Etter hvert begynner man å kjenne ei snodig, litt brent lukt, men tenker ikke helt over det. Når man hører røykvarsleren pipe desperat, DA er det på tide å reagere, ikke før. Eggene skal da ha fått et noe svartaktig, forkullet utseende og lukte fryktelig. Og de har en konsistens som ei sponplate. Kjekseggene er ferdige. Og går rett i søpla. Men artig er det! ADVARSEL: do not do this at home.. | |
| | | fiona Superaktiv
Antall Innlegg : 104 Registration date : 05.09.2007
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Ons Okt 24, 2007 11:06 pm | |
| Hehe, hvem vasker etterpå? Har en liten enkel oppskrift her: Gratinert BlomkålEt stort blomkålhode eller to små Litt over en halv pakke spaghetti (eller annen pasta) 1 1/2 pakke bacon Hvit saus (ferdig pakke) Ost Hvitløkskrydder Piffi Salt
Kok spaghetti og blomkål til de er ferdige, legg de så i en egnet ildfast form, spaghetti først, så blomkål. Lag den hvite sausen og krydre med hvitløkskrydder, piffi og salt (smak til) og hell den over spaghettien og blomkålen. Stek bacon i passe biter og legg det litt hist og her i formen, strø over med ost, så mye som du selv ønsker. Og VIPS så er den klar for ovnen, stekes på ca 210 g. Den er ferdig når den har fått en gylden og fin farge, har dessverre ikke tatt tiden. Hvis du vil ha den enda enklere, kjøp bacon i biter. Lykke til! | |
| | | Hege Admin
Antall Innlegg : 268 Registration date : 09.10.2007
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Ons Okt 24, 2007 11:14 pm | |
| Se det, ja! Jeg visste det nok! Dette må prøves! *enda mere sulten* | |
| | | fiona Superaktiv
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Ons Okt 24, 2007 11:33 pm | |
| Det som er kjekt er at man kan lage alt klart på forhånd, hvis man skal ha noen til middag f.eks. Da er det godt med hvitløksbaguetter eller fersk loff til også, ja det er det jo uansett da! | |
| | | liluth Superaktiv
Antall Innlegg : 539 Age : 76 Location : Bergen Registration date : 12.09.2007
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Fre Okt 26, 2007 12:45 pm | |
| Skal prøve denne oppskriften...ja Fiona sin altså. Oppskriften til Hege er jeg vel kjent med fra før av. | |
| | | fiona Superaktiv
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Fre Okt 26, 2007 1:27 pm | |
| Liluth: Kjempegod er den, og fordelen med den er at alle her i huset liker den, det er sjelden kost (!). | |
| | | aphrodite Superaktiv
Antall Innlegg : 169 Registration date : 29.10.2008
| Tema: Re: Jeg er sulten.. Søn Feb 15, 2009 6:01 pm | |
| En flott oppskrift Fiona ! Ja Hege, kanskje jeg med ett aldrig så lite uhell prøver dine kjeksegg også Her er en oppskrift som er variabel og som gleder lommeboka Skrell poteter og lag skiver med en ostehøvel, food processor, kniv eller annet kjøkkenredskap som lager skiver. Smelt smør eller olje i en stekepanne, ildfast form, stor kakeform, lav gryte eller annet som tåler stekeovn. Bland potetskiver, kjøttdeig, løk, hvitløk,salt, pepper, persille, majoran( eller anen krydderblanding) og ha det i hva du vill med litt smør eller olje. Sett det i ovnen på 225° . Rør om av og til. Når kjøtdeigen er grå og potetene har tatt til seg smaken av urter og krydder heller du over fløte og jævner og lar det stå i ca 15 min. Ha på revet ost og vent til den smelter. Strø gressløk på toppen og pynt gjerne med spiselig blomster. Serveres med salat, som jeg også gjerne lager med blomster og er variabel Kan lages med litt hvitvin. Krydderblanding er alltid variabel. Kjøttdeig kan erstattes med for eksempel kyllingfilet i strimler eller bacon. Lykke til | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Jeg er sulten.. | |
| |
| | | | Jeg er sulten.. | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|