Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Trenger du en oppskrift?

Go down 
+3
Halkatla
fiona
Ma Donna
7 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 8:39 pm

Nei, det følger ikke med noen pose med lever, krås osv, da dette er hjemmeslakt alla nabokjerringa tongue Ikke er den særlig stor heller, uten at jeg skal begi meg ut på å tippe vekta her og nå. Fin mat å servere neste helg når jeg får en kamerat på besøk Smile Takker så mye for oppskriften, tenker det er denne jeg kommer til å benytte Smile
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 9:03 pm

Da må jeg spørre deg: En den plukket eller flået?
Det er litt viktigt!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 11:23 pm

Hvis den hadde vært plukket, så hadde vel huden sett litt "nuppete" ut? Det gjør den ikke, så da går jeg ut fra at den er flådd.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 11:26 pm

Da må du pakke den inn i skivet bacon!
Fordi hvis du ikke har skinnet på, så har du ikke mye fett på den!
Og den trenger det!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 11:36 pm

Takk for tipset, skal huske det. En tørr klump frister ikke så mye nei. Kan tenke meg at det blir en deilig kraft man kan lage saus av. Skal bli spennende å prøve å lage noe nytt Smile Men kommer denne i samme kategori som kylling og kalkun? Altså hvitt kjøtt? Du skjønner, jentungen min tåler ikke kylling og kalkun, hun blir skikkelig dårlig i magen av det. Sist gang hun fikk i seg en liten bit endte hun nesten på legevakta, kaster opp i flere timer. Legene er i villrede hva som kan forårsake dette, men hun har fått beskjed om å holde seg unna kylling og kalkun.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeOns Mar 19, 2008 11:44 pm

Oj! det høres ikke noe greit ut!
Vet ikke helt ? And er jo mørkt i kjøttet og den er mere feit som kylling og kalkun !
Hvis du er i tvil da bør du spørge legen om råd først!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:06 pm

Har vært på oppdagelsesferd i fryserene igjen... Dere skjønner, jeg overtok huset her etter at pappa døde i sommer, og han hadde fire frysere mer eller mindre stappfulle med alskens godbiter. På min leting etter ett eller annet godt fant jeg et stort stykke med tunfisk. Noen tips om hvordan tilberede denne? Skjønner at jeg må få skjært den opp i biter, for dette er flere kg og alt for mye for en eller to personer. Og jeg fordrar ikke tørr fisk. Har aldri smakt annen tunfisk enn den på boks, noe som er greit nok i salater.

Men nå fant jeg noen hjemmelagde fiskekaker som jeg har tenkt å steke. Sånn er det når man blir skrubbsulten plutselig Wink Pappa elsket å lage mat, og ikke minst mat som tok tid å lage. Så jeg er nok litt farget av den. Vi brukte å ha lange diskusjoner om matlaging jeg og han. Noe av det siste han sa var at jeg måtte love han å fortsette å lage god mat Smile
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:13 pm

Oj! Da har du mye godt å ta av! lol!

Jeg ville skjære tunfisk-stykket ut til biffer!
Ca. 1,5-2 cm. tykke. Hvis de er for tynne blir de lett tørre!

Krydder med pebber og paprika-pulver, stek de ved høy varme 2 min. på hver side, ta de av pannen og pakk de i folie, la de hvile 10-15 min. før du servere de!

Du kan bruke både bearnaise og hollandaise-saus til!
Eller pebbersaus, det er også godt!

Lykke til!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:23 pm

Høres godt ut, skal prøves Smile Noe tips om tilbehør som er godt til?
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:26 pm

Dampet grønne asparges med litt smeltet smør og litt salt!
Stekte løk, tomater og grønn og gul paprika!

Det er det jeg selv pleier å bruke til!
Til Toppen Go down
Viljesterk
Superaktiv
Superaktiv
Viljesterk


Antall Innlegg : 226
Age : 49
Registration date : 16.03.2008

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:34 pm

Asparges er jo så herlig alene også det Smile Med en liten smørklatt på Smile Very Happy
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitimeTir Mar 25, 2008 6:36 pm

Jepp!
NAM-NAM! lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trenger du en oppskrift? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Trenger du en oppskrift?   Trenger du en oppskrift? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trenger du en oppskrift?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Hverdagslige ting :: Mat og drikke-
Gå Til: