Amrita
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amrita

~Alternativ Livsstil~
 
IndeksSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Delvis stengt forum?

Go down 
+5
Tispa
Ma Donna
Hege
fiona
liluth
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeOns Jan 16, 2008 11:20 pm

Har tenkt litt på om årsaken til laber aktivitet her kan skyldes at forumet er for åpent for alle..
Det er jo mange som liker å lese litt i et forum før de bestemmer seg for å bli medlem, men jeg vet også at det er litt vanskelig å være åpen og fortelle om sine opplevelser når man vet at hvem som helst kan lese det.

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble dette nevnt her inn tidligere..

Vi har kun èn tråd som er stengt for innsyn, kanskje vi skulle hatt litt flere, eller at nye medlemmer må være litt aktiv for å få tilgang på alle emnene her inne?

Hva synes dere om dette?
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 12:20 am

Syns at det ville føles mye tryggere med et stengt forum,
det blir til at man ikke sier så mye personlig når man vet at alle kan lese.
Stemmer for lukket forum! Det var kanskje ingen avstemning, men stemmer uansett jeg. rabbit
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 1:01 am

Jeg for min del veier ordene mine litt når jeg vet at hvem som helst kan lese alt her. Bruker også samme nick på alle forum jeg er, og kan derfor ikke skjule meg bak et nytt nick..er så glemsk skjønner du, hadde bare blitt rot dersom jeg skulle hatt flere navn å forholde meg til.. Rolling Eyes

Vet ikke om jeg ville stemt for et helt lukket forum, det kan være greit å få en liten smakebit for å si det slik..
Til Toppen Go down
fiona
Superaktiv
Superaktiv
fiona


Antall Innlegg : 104
Registration date : 05.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 3:04 am

Ja, på de temaene som er mest ømtåelige er nok ikke dumt. Smile
Til Toppen Go down
http://www.peom.no
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 3:14 am

Jeg mener at mesteparten av forumet bør være åpent for alle. Så kan vi heller lage en mer lukket kategori i tillegg. Denne kategorien kan man gjøre slik at man må ha en viss fartstid for å komme inn. Men så er spørsmålet:Må man søke seg inn? Eller holder det at man har oppnådd et visst antall innlegg og kommer inn automatisk? Jeg tror det siste er det greieste. Hva tror dere?
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 3:58 am

Tror et visst antall innlegg er det beste, det viser jo at det er en interesse for forumet. Hvor mange innlegg vet jeg ikke..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 4:09 pm

Jeg for min del kommer ikke til å være aktiv her så lenge forumet er pip åpent for alle å lese.
For meg er trygghet viktigere enn at potensielle medlemmer skal kunne se hele forumet før de bestemmer seg.
Det spørs jo også hva som er intensjonen med forumet?
Et lite forum hvor man blir godt kjent og føler seg trygg på hverandre, eller et stort forum?
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 7:20 pm

Hei Virgo! Very Happy

Det ser ut til at vi ender opp med en lukket kategori her på Amrita. Nå er det bare å bli enige om hvordan vi kan gjøre dette best mulig. Hvilke forum skal være lukket? Hvike kriterier skal vi sette for tilgang?

Det er viktig at nye brukere føler seg velkommen, og at de får sett nok av forumet til å kunne danne seg et inntrykk.
Til Toppen Go down
Ma Donna
Helgen
Helgen
Ma Donna


Antall Innlegg : 1879
Age : 59
Location : Vest-Agder
Registration date : 06.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 7:45 pm

Hege skrev:
Hei Virgo! Very Happy

Det ser ut til at vi ender opp med en lukket kategori her på Amrita. Nå er det bare å bli enige om hvordan vi kan gjøre dette best mulig. Hvilke forum skal være lukket? Hvike kriterier skal vi sette for tilgang?

Det er viktig at nye brukere føler seg velkommen, og at de får sett nok av forumet til å kunne danne seg et inntrykk.
Dette var en god ide!
Jeg skal prøve å tenke ut et forslag til i morra! Det er jo noe som må tenkes godt igjennom!

Kanskje andre oggså har forslag å komme med?
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 9:35 pm

Det er iallefall fem kategorier jeg ønsker stengt, og det er:

Healing, meditasjon, drømmetydning. egne opplevelser og åpen linje. Det er de jeg kommer på så langt.
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 10:00 pm

Takk for innspill! Er de andre enige? Andre forslag?
Til Toppen Go down
Tispa
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 11
Registration date : 17.01.2008

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 11:25 pm

Jeg syns også at "hjelp" skal være stengt. Slik at det ikke bare ramler inn folk som vil ha hjelp til ting, og så stikker av igjen.
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 11:34 pm

Helt enig.. happy
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 11:41 pm

Tispa skrev:
Jeg syns også at "hjelp" skal være stengt. Slik at det ikke bare ramler inn folk som vil ha hjelp til ting, og så stikker av igjen.
"Hjelp"? Jeg tror brillene henger i veien i dag, men for er "Hjelp"? Eller er det FAQ du mener?
Til Toppen Go down
Gimli
Superaktiv
Superaktiv
Gimli


Antall Innlegg : 285
Age : 61
Location : I fjellene
Registration date : 06.12.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeTor Jan 17, 2008 11:57 pm

Må si meg helt enig med liluth, i delvis lukket forum. Så lenge en kan plukke opp innlegget via google er jeg veldig forsiktig med å gi for mye av meg selv. Det er de innleggene hvor noen tør å åpne seg, som gir mye respons og da er det helt nødvendig med trygghet. Smile
Til Toppen Go down
Misty
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 10
Registration date : 17.01.2008

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:25 am

[quote="Hege"]Jeg mener at mesteparten av forumet bør være åpent for alle. Så kan vi heller lage en mer lukket kategori i tillegg. Denne kategorien kan man gjøre slik at man må ha en viss fartstid for å komme inn. Men så er spørsmålet:Må man søke seg inn? Eller holder det at man har oppnådd et visst antall innlegg og kommer inn automatisk? Jeg tror det siste er det greieste. Hva tror dere?[/quote

Her må jeg si meg enig med Hege. Har sett på andre forum hvor det nesten er opptakskrav. Det fristet ikke.
Det handler vel om at nye brukere skal føle seg trygge og velkomne også. Smile
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:39 am

Hege skrev:
Tispa skrev:
Jeg syns også at "hjelp" skal være stengt. Slik at det ikke bare ramler inn folk som vil ha hjelp til ting, og så stikker av igjen.
"Hjelp"? Jeg tror brillene henger i veien i dag, men for er "Hjelp"? Eller er det FAQ du mener?
Det er visst noen briller som henger i veien hos meg også.. scratch

Det er jo ikke en kategori som heter hjelp, men jeg skjønte tankegangen til Tispa..( eller gjorde jeg egentlig det?) Jeg er visst litt for ivig til å svare i dag.. lol!
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:44 am

Dersom du holder musepekeren på FAQ under logoen så får du fram den norske teksten. Der står det "Hjelp". FAQ må være åpen for alle, siden dette er selve bruksanvisningen til forumet.

Når vi er enige om hvilker grupper som bør være lukket skal jeg se om jeg ikke får laget en egen hovedkategori for disse, slik at vi har alt på ett brett. Ryddig må det være, ellers snubler om lyset går. Razz
Til Toppen Go down
Tispa
Nykommer
Nykommer



Antall Innlegg : 11
Registration date : 17.01.2008

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:50 am

Tror visst dere er tankelesere jeg Cool .
Mente det slik at hvis noen savner noe, eller vil ha hjelp til diverse ting så må de være medlemmer, eller ha et visst antall innlegg.
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:55 am

Jeg skrev et svar som forsvant.. scratch

Jeg forsto deg slik Tispa at dersom noen f.eks ber om hjelp til healing eller ber om råd, så bør ikke dette vises for alle..er jeg helt på jordet eller på feil jorde kanskje ? rabbit
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:56 am

Da skjønne rjeg hav du mener. Very Happy

Bør det ikke være en slik helt åpen katergori der alle kan be om hjelp? Sånn i tilfelle innloggings -eller registreringsproblemer for eksempel. Gjester har normalt ikke så mange andre kontaktmuligheter.
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 12:59 am

liluth skrev:
Jeg skrev et svar som forsvant.. scratch

Jeg forsto deg slik Tispa at dersom noen f.eks ber om hjelp til healing eller ber om råd, så bør ikke dette vises for alle..er jeg helt på jordet eller på feil jorde kanskje ? rabbit

Åjah! Om det er dette du mener, Tispa, så skjønte jeg ikke likevel. Razz

Men nå må jeg uansett takke for i kveld, ellers sovner jeg og smeller tennene i tastaturet. rabbit
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 1:02 am

Jeg har tidligere ment at de forumene jeg vanker på bør være mer åpne, men jeg har forandret litt mening om akkurat det. Jeg tror ikke jeg ville brydd meg noe særlig med å hjelpe en som bare var gjest i forumet..
Til Toppen Go down
liluth
Superaktiv
Superaktiv
liluth


Antall Innlegg : 539
Age : 76
Location : Bergen
Registration date : 12.09.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 1:05 am

God natt Hege..og alle andre som har tenkt å sove. Smile
Til Toppen Go down
Hege
Admin
Admin



Antall Innlegg : 268
Registration date : 09.10.2007

Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitimeFre Jan 18, 2008 1:14 am

liluth skrev:
Jeg tror ikke jeg ville brydd meg noe særlig med å hjelpe en som bare var gjest i forumet..
Service fører til god omtale som kan føre til flere "kunder". Delvis stengt forum? 525931
Til Toppen Go down
Sponsored content





Delvis stengt forum? Empty
PosteTema: Re: Delvis stengt forum?   Delvis stengt forum? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Delvis stengt forum?
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» forum skryt ;-)
» Velkommen til Amrita Forum
» Flott sted med eget forum!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Amrita :: Velkommen :: Spørsmål og svar-
Gå Til: